4. خواب مناسب: مشاوره آسان توسط هرکسی می تواند انجام شود ، اما بسیاری راهی برای خواب سالم و سالم نمی یابند ، زیرا همه خواب ها مفید نیستند.

و بین خواب و مغز ارتباط وجود دارد ، زیرا دومی خود را دوباره مرتب می کند ، خود را با انرژی دوباره شارژ می کند و زباله های سمی را از آن دفع می کند ، و همه اینها منجر به عملکرد طبیعی مغز می شود.

مطالعات نشان می دهد کمبود خواب باعث کمبود حافظه و توانایی تمرکز می شود و خواب نقش اصلی را در تأثیر بر سیستم ایمنی بدن دارد ، بنابراین خواب خوب به شما انرژی بیشتری ، احساس خوشبختی و توانایی رشد فکر می دهد.

5. برقراری ارتباط اجتماعی: این یک جمله بود "فاصله اجتماعی را حفظ کنید" این یکی از رایج ترین ها در سال 2020 است و بسیاری از همه گیرها مجبور شده اند که خود را از دیگران جدا کنند.

شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد انزوای اجتماعی برای سلامت جسمی ، روانی و روانی مضر است.

مطالعه ای که اخیراً منتشر شده است ، تأثیرات منفی قرنطینه همراه با یک بیماری همه گیر را نشان می دهد "کووید 19"در شناخت عاطفی ، اما این تأثیر برای کسانی که در همان دوره به برقراری ارتباط با دیگران ادامه دادند کمتر است.

تعامل اجتماعی با احساسات مثبت و افزایش فعالیت در سیستم پاداش دهی در مغز همراه است ، بنابراین در سال 2021 فرد باید از ارتباط خوب با خانواده و دوستانش مراقبت کند و هیچ مخالفتی برای شروع روابط جدید وجود ندارد.

6. نوع دوستی و کمک به دیگران: تحقیقات نشان داده است که کمک های خیرخواهانه سیستم پاداش را تقریباً به همان شیوه دریافت پول فعال می کنند و این در مورد کمک به دیگران است که مورد ظلم واقع شده اند.

و کار داوطلبانه همچنین می تواند به زندگی معنای جدیدی در زندگی ببخشد ، که باعث خوشبختی ، سلامتی و رفاه می شود.

>

با این حال ، جای زخم های ماه های طولانی سال گذشته اپیدمی به راحتی قابل درمان نیست. بسیاری از آنها از تنهایی ، اضطراب و ناامیدی رنج می بردند ، به ویژه کسانی که زخمی شدند یا عزیزی را از دست دادند یا منبع معیشت خود را از دست دادند.

سایت “The Conservation” که از سوی دانشمندان و محققان می نویسد استرس مزمن می تواند وضعیت مغز را برای بدتر تغییر دهد.

و هنگامی که فردی در وضعیت خستگی و ضعف به سر می برد ، معمولاً علاقه ای به انجام کارهایی که باعث می شود احساس بهتری داشته باشد ، ندارد ، بنابراین سایت با اشاره به اهمیت 6 نکته برای کمک به ما در لذت بردن از سال 2021 ارائه می دهد. از بین بردن عادات مخرب و بازیابی سطح انرژی قبلی.

این سایت گفت که این نکات براساس شواهد اثبات شده است و قطعاً به تغییر بهتر مغز ما کمک می کند و موارد زیر است:

1. ورزش: فعالیت بدنی تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی و روانی دارد ، از جمله بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش افسردگی.

مطالعات نشان می دهد افرادی که از تناسب اندام بالاتری برخوردارند ، اندازه مغز خود را افزایش می دهند که این باعث افزایش توانایی های شناختی بزرگسالان می شود و افرادی که ورزش می کنند عمر طولانی تری دارند.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای شروع مغز خود انجام دهید ، ورزش ، دویدن ، دویدن یا دوچرخه سواری است.

2. خوب بخورید: تغذیه تأثیر بسزایی در سلامت ، رشد و عملکرد مغز دارد. شواهد قبلی نشان می دهد که کمبود مواد مغذی می تواند منجر به آسیب ساختاری و عملکردی مغز شود ، در حالی که یک رژیم غذایی مناسب به حفظ اندازه بزرگ این اندام مهم کمک می کند.

مطالعه ای که روی 20،000 نفر در انگلیس انجام شد نشان داد که خوردن بیشتر قرص ها با افزایش آنچه به عنوان “ماده خاکستری” (یکی از اجزای اصلی سیستم عصبی مرکزی) شناخته می شود در ارتباط با بهبود دانش مرتبط است.

3. چیز جدیدی یاد بگیرید: تجربیات جدید ، مانند یادگیری مهارت های جدید ، می تواند عملکرد و زیرساخت های مغز را بهبود بخشد.

به عنوان مثال ، ثابت شده است که نوازندگان پس از کسب مهارت جدید در دنیای ملودی ، رنگ خاکستری مغز خود را به ویژه در قسمتهایی که اطلاعات صوتی را پردازش می کنند ، افزایش داده اند.

مطالعات متعددی قبلا گزارش کرده اند که فعالیت های تفریحی ، به عنوان مثال ، ذخیره مغز پنهان را که از کاهش شناختی در افراد مسن محافظت می کند ، افزایش می دهد و به عنوان مثال در شطرنج ضربه می زند.

4. خواب مناسب: توصیه ساده ای که همه می توانند انجام دهند ، اما بسیاری راهی برای خواب سالم و سالم نمی یابند ، زیرا همه خواب ها مفید نیستند.

و بین خواب و مغز ارتباط وجود دارد ، زیرا دومی مرتب می شود ، با انرژی شارژ می شود و زباله های سمی را از آن خارج می کند ، و همه اینها منجر به عملکرد طبیعی مغز می شود.

مطالعات نشان می دهد کمبود خواب باعث کمبود حافظه و توانایی تمرکز می شود و خواب نقش اصلی را در تأثیر بر سیستم ایمنی بدن دارد ، بنابراین خواب خوب به شما انرژی بیشتری ، احساس خوشبختی و توانایی رشد فکر می دهد.

5. برقراری ارتباط اجتماعی: عبارت “حفظ فاصله اجتماعی” از جمله رایج ترین ها در سال 2020 بود و بسیاری به دلیل همه گیری مجبور به جدا شدن از دیگران شدند.

شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد انزوای اجتماعی برای سلامت جسمی ، روانی و روانی مضر است.

یک مطالعه اخیر اثرات منفی سنگ همراه با اپیدمی Covid-19 را بر درک عاطفی نشان داده است ، اما این اثر برای کسانی که در همان دوره به تعامل با دیگران ادامه می دهند ، کمتر است.

تعامل اجتماعی با احساسات مثبت و افزایش فعالیت در سیستم پاداش دهی در مغز همراه است ، بنابراین در سال 2021 فرد باید از تماس خوب با خانواده و دوستانش مراقبت کند و هیچ مخالفتی برای شروع روابط جدید وجود ندارد.

6. نوع دوستی و کمک به دیگران: تحقیقات نشان داده است که کمک های خیرخواهانه سیستم پاداش را تقریباً به همان شیوه دریافت پول فعال می کنند و این مربوط به کمک به دیگران است که به آنها ظلم شده است.

و کار داوطلبانه همچنین می تواند به زندگی معنای جدیدی در زندگی ببخشد ، که باعث شادی ، سلامتی و رفاه می شود.