الحاق و مشارکت ایالات متحده

اووزی که مهندس پیمانکاری در زمینه نوآوری دیجیتال نیز است ، می گوید: "برای تغییر این وضعیت و بهبود موقعیت مراکش در سطح طبقه بندی جهانی ، قبل از ایجاد بستر ، دوره های علمی ریاضیات را در کشورهای اشغالی برای رتبه اول و برنامه های درسی اتخاذ شده در آنها بررسی کردیم.".

او اضافه می کند "در طول مطالعه ما به یک سوال اجتناب ناپذیر رسیدیم ، یعنی نیاز به استفاده از فن آوری های مدرن برای بهبود سیستم آموزشی در زمینه آموزش ریاضیات ، که ما را به کشف فن آوری های نوآورانه توسعه یافته توسط دانشگاه آمریکایی ماساچوست سوق داد".

سخنران توضیح می دهد که این فناوری آمریکایی ، که به سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری در تحقیق در طول 15 سال نیاز دارد ، به هوش مصنوعی و داده های بزرگ بستگی دارد و یک فناوری است که در هزاران موسسه آموزش از راه دور در ریاضیات در ایالات متحده و اثربخشی آن استفاده می شود توسط نهادهای حرفه ای و مستقل از نظر علمی اثبات شده است.

ایسام وازی می گوید این سیستم عامل است "ماتسکان" این نتیجه در دنیای عرب و فرانسه منحصر به فرد است ، این نتیجه همکاری بین متخصصان و مهندسان مراکشی و یک تیم آمریکایی از محققان پیشگام در کلاس جهانی است.

او ادامه می دهد: "ما چهار سال است که با همکاری تعدادی از کارشناسان ریاضیات روی این پلتفرم کار می کنیم تا نقشه 2300 زبان آموز و مهارت را از سطح مبتدی تا متوسط ​​و بیش از 60،000 تمرین تعاملی فعال کنیم ، زیرا در حال حاضر تلاش می کنیم بیشتر از 1200 دانش آموز".

مراحل مهم

اولین قدم ، که پس از دسترسی دانش آموز به سکو انجام می شود ، فرآیند ارزیابی تشخیصی با قرار دادن دانش آموز در آزمایشی است که به رهبران سکو امکان شناسایی بیشتر خلا theهای مربوط به اولین درس ریاضی خود را می دهد. سطح) و تا سطح فعلی آن.

این پلتفرم که محتوای آن کاملاً با برنامه های آموزشی و دوره های مختلف تأیید شده در مراکش ، از آموزش ابتدایی تا متوسطه سازگار است ، امکان تشخیص دقیق و دقیق شکاف ها را برای هر دانش آموز فراهم می کند. به گفته بنیانگذاران آن.

به گفته بنیانگذار این سیستم عامل ، هدف از این تشخیص دقیق ، نظارت بر ضعف ها و کاستی های دانش آموزان در ریاضیات و سپس تولید به موقع یک برنامه درمانی برای غلبه بر این شکاف های جمع شده در طول سفر دانشگاهی وی است.

ایسام اوازی تأیید می کند که برنامه درمانی 100٪ شخصی است و براساس مجموعه ای از تمرینات مطابق با سطح واقعی دانش آموز است و مطابق با سرعت و سرعت جذب و جمع آوری دروس وی است.

بعد از مرحله ارزیابی و درمان ، مرحله مربوط به آموزش و همراهی دانش آموز ، متناسب با سطح علمی فعلی او ، می آید ، در حالی که مرحله به "تبعیض" این سومین مرحله از این برنامه است ، با دانشجویان برجسته ریاضیات.

Uzi اشاره می کند که این پلت فرم به دانش آموز محتوایی ارائه می دهد که به او امکان می دهد بیشتر درک کند و مهارت های خود را توسعه دهد ، زیرا به گفته وی ، دانش آموز عاشق ریاضیات است که هدف همچنان باقی است.

>

هدف بنیانگذاران این بستر ابتکاری در زمینه آموزش ارزیابی سطح دانش آموزان و تقویت پیشرفت ریاضیات از طریق استفاده از هوش مصنوعی و در نتیجه بهبود موقعیت مراکش به روشی م effectiveثر و ملموس در رتبه بندی جهانی در این زمینه است.

پدر یکی از دانش آموزان ، که از خدمات رایگان در سیستم ریاضیات استفاده می کرد ، گفت: “ریاضیات دیگر مانند گذشته برای پسر من امین مأیوس کننده نیست. متاسکان به او اجازه داد که از یک پایه محکم شروع کند و گام به گام جلو برود و او در حال پیشرفت است. پدیده ، میانگین خود را از 12 امتیاز به 18 امتیاز می رساند. “

نتایج بد

مهندس ایسام وازی ، یکی از بنیانگذاران پلت فرم MathScan ، می گوید که آموزش ریاضیات مبتنی بر یادگیری تجمعی است ، به این معنی که “دانش آموز نمی تواند از سطح تحصیلات فعلی خود پیشی بگیرد مگر اینکه در سطوح قبلی موفقیت خوبی کسب کند و دانش اولیه را کسب کرده است که از طریق آن

ایده این سیستم عامل پس از برآورد امتیازات پایین دانش آموزان ریاضی مراکشی ارائه شد.

یوزی گزارشی از گزارش قبلی شورای آموزش عالی استناد می کند ، که در آن وی تأکید کرده است دانش آموزان در مراکش وارد مرحله دوم آموزش متوسطه می شوند که در ریاضیات برای مدارس دولتی بیش از 33 درصد و در آموزش خصوصی حداکثر 47 درصد است.

اووزی در مصاحبه ای با Sky News Arabia این ارقام را شرم آور و ضعیف توصیف کرد که به گفته وی موقعیت مراکش در آخرین رتبه های رتبه بندی بین المللی در این منطقه را نیز توضیح می دهد.

دانش آموزان مراکشی در آزمون های ریاضی و علوم 2019 TIMSS ، جایی که آنها در آزمون ریاضی برای سال چهارم دبستان و آخرین رتبه برای آزمون های ریاضی سال دوم دبیرستان.

الحاق و مشارکت ایالات متحده

اووزی ، مهندس پیمانکاری در زمینه نوآوری دیجیتال نیز می گوید: “برای تغییر این وضعیت و بهبود موقعیت مراکش در رده بندی بین المللی ، قبل از راه اندازی سیستم عامل ، دوره های ریاضی را در کشورهای اشغالی از درجه اول بررسی کردیم و برنامه های درسی مصوب در آنها “.

وی افزود: “در طول مطالعه ما به سال اجتناب ناپذیری رسیدیم ، یعنی نیاز به اتخاذ فن آوری های مدرن برای بهبود سیستم آموزشی در آموزش ریاضیات ، که ما را به کشف یک فن آوری ابتکاری توسعه یافته توسط دانشگاه آمریکایی ماساچوست سوق داد.”

سخنران توضیح می دهد که این فناوری آمریکایی ، که به سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری در تحقیق در طول 15 سال نیاز دارد ، به هوش مصنوعی و داده های بزرگ بستگی دارد و یک فناوری است که در هزاران موسسه آموزش از راه دور در ریاضیات در ایالات متحده و اثربخشی آن استفاده می شود توسط نهادهای حرفه ای و مستقل از نظر علمی اثبات شده است.

ایسام اوازی می گوید که سکوی منحصر به فرد Mathscan در جهان عرب و فرانسه نتیجه همکاری بین متخصصان و مهندسان مراکشی و یک تیم آمریکایی از محققان برجسته در این زمینه در سطح جهانی است.

وی ادامه می دهد: “ما چهار سال است که با همکاری تعدادی از کارشناسان ریاضیات روی پلتفرم کار می کنیم تا نقشه 2300 مهارت متوسط ​​و بیش از 60،000 تمرین تعاملی را فعال کنیم ، همانطور که در حال حاضر تلاش می کنیم همگام با بیش از 1200 دانش آموز. ” .

مراحل مهم

اولین قدم ، که پس از دسترسی دانش آموز به سکو انجام می شود ، فرآیند ارزیابی تشخیصی با قرار دادن دانش آموز در آزمایشی است که به رهبران سکو امکان شناسایی بیشتر خلا theهای مربوط به اولین درس ریاضی خود را می دهد. سطح) و تا سطح فعلی آن.

این پلتفرم که محتوای آن کاملاً با برنامه های آموزشی و دوره های مختلف تأیید شده در مراکش ، از آموزش ابتدایی تا متوسطه سازگار است ، امکان تشخیص دقیق و دقیق شکاف ها را برای هر دانش آموز فراهم می کند. به گفته بنیانگذاران آن.

به گفته بنیانگذار این سیستم عامل ، هدف از این تشخیص دقیق ، نظارت بر ضعف ها و کاستی های دانش آموزان در ریاضیات و سپس تولید به موقع یک برنامه درمانی برای غلبه بر این شکاف های جمع شده در طول سفر دانشگاهی وی است.

ایسام اوازی تأیید می کند که برنامه درمانی 100٪ شخصی است و براساس مجموعه ای از تمرینات مطابق با سطح واقعی دانش آموز است و مطابق با سرعت و سرعت جذب و جمع آوری دروس وی است.

مرحله ارزیابی و درمان با یک مرحله یادگیری و همراهی دانش آموز با توجه به سطح فعلی مدرسه دنبال می شود ، در حالی که مرحله “تبعیض” ، که مرحله سوم این برنامه است ، به دانش آموزان برجسته در زمینه ریاضیات

Uzi اشاره می کند که این پلت فرم به دانش آموز محتوایی ارائه می دهد که به او امکان می دهد بیشتر درک کند و مهارت های خود را توسعه دهد ، زیرا به گفته وی ، دانش آموز عاشق ریاضیات است که هدف همچنان باقی است.