[ad_1]

بحث در مورد سکولاریسم در مدارس

یانیس رادر ، مدیر رصدخانه آموزش بنیاد ژان ژورس ، که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت ، "این نظرسنجی به سه موضوع اصلی می پردازد: اعتراض به سکولاریسم و ​​مطالبات دینی که معلمان در حیاط مدرسه تجربه می کنند ، اخلاق و شرایطی که در آن کار می کنند و همچنین دیدگاه های آنها در مورد جایگاه سکولاریسم و ​​مذهب در مدرسه.".

وی در مصاحبه ای با"Sky News Arabia": "در حقیقت ، به نظر واضح است که سکولاریسم موضوعی فزاینده مهم و بحث برانگیز است. معلمان این چالش را مشاهده می کنند ، با اصل سکولاریسم در کلاسهای مدارس یا حتی در رستورانهای مدارس ، جایی که اختلافات بر سر منابع گوشت و غذاهای مربوط به برخی از تابوهای مذهبی فراوان است ، روبرو هستند.".

به گفته رودر ، بحث برانگیزترین کلاس درسی است "به طور خاص تاریخ و جغرافیا ، بلکه فلسفه ، کلاس های هنری و حتی فناوری در آموزش حرفه ای یافت می شود".

رودر خاطرنشان می کند که مشکلات در حومه طبقه کارگر عمیق تر است ، به ویژه در مناطق بزرگ منطقه ای مانند Le de France (حوزه پاریس) و جنوب شرقی. با اشاره به اینکه معلمان شاغل در حومه طبقه کارگر با مشکلات بیشتری روبرو هستند. در حومه طبقه کارگر آنها ، درصد استادانی که به نام دین متوجه نوعی چالش در آموزش شده اند 57 درصد است ، در حالی که در کل 53 درصد است.

حومه های طبقه کارگر نیز بیشتر تحت تأثیر حملات علیه سکولاریسم قرار دارند: 66 درصد معلمان در مورد مسائل غذایی مدرسه و 48 درصد در سفرهای مدرسه مورد حمله قرار گرفته اند و برخی از دانش آموزان از ورود به عبادتگاه هایی که این مکان نیستند خودداری کرده اند. مربوط به ایمان آنهاست.

اما آنچه در مطالعه منتشر شده توسط بنیاد فرانسوی قابل توجه است این است که میزان خودسانسوری و ترس در بین معلمان به 25 درصد از پاسخ دهندگان در مطالعه ما رسیده است که معتقدند ساموئل پتی در تهیه دوره آزادی بیان اشتباه کرده است. بر اساس کاریکاتورهای مطبوعاتی این درصد در آموزش خصوصی به 34 درصد می رسد.

از سال 2004 ، فرانسه قانونی را تصویب کرده است که اصل سکولاریسم را در مدارس دولتی فرانسه تصویب می کند ، نمادهای مذهبی را در آموزش ابتدایی ، متوسطه و متوسطه ممنوع می کند و دانشگاه ها را مستثنی می کند. این قانون استفاده از نمادهای مذهبی را در دانش آموزان دختر در مدارس دولتی منع کرده است "چشم نواز". همچنین استفاده از برته های بزرگ یهودی و صلیب های مسیحی ممنوع است.

>

مطالعه ای که توسط مituteسسه نظرسنجی IFOP برای روزنامه چارلی ابدو و بنیاد آموزش ژان ژوراس انجام شد ، گفت: “اعتراض به سکولاریسم و ​​اشکال تقسیم مذهبی در کلاس های مدارس در حال افزایش است و معلمان اولین قربانیان هستند.”

طبق این نظرسنجی ، 42٪ از معلمان برای جلوگیری از سو abuse استفاده احتمالی و حوادثی که ممکن است توسط برخی دانش آموزان ایجاد شود ، در موسسات خود سانسور می کنند. این میزان در آموزش متوسطه تا 49 درصد است و از سال 2018 تاکنون 13 امتیاز افزایش یافته است.

اکثر معلمان مورد بررسی (53 درصد) همچنین می گویند که برخی از دروس آنها بحث برانگیز شده است و برخی از دانش آموزان در تلاشند تا از آنها پرهیز کنند. این یک افزایش 12 واحدی در مقایسه با سال 2018 است. از هر پنج معلم (19 درصد) یک نفر هنگام تکریم از پروفسور ساموئل پتی متوجه چالش یا رد می شود ، این رقم در حومه های محل زندگی دانشجویان مسلمان به یک سوم (34 درصد) می رسد. . .

این مطالعه می گوید: “نگران کننده ترین مسئله درصد علائم جدایی مذهبی در مدارس از طریق رفتار انزواطلبانه برخی دانش آموزان است ، زیرا 59 درصد معلمان می گویند که حداقل یک بار در م institutionsسسات خود مواجه شده اند.

در حالی که 28 درصد گزارش می دهند در سفرهای مدرسه ای از ورود به ساختمان های مذهبی خودداری می کنند ، 24 درصد از آنها در واقع با غذاهای کریسمس ، درختان کریسمس ، کیک های سلطنتی که معمولاً در ایام تعطیل یا سایر نمادهای مسیحی سرو می شوند ، با چالش روبرو می شوند. همچنین ، 21٪ از معلمان می گویند که بعضی از کودکان به نام اعتقادات مذهبی حاضر نیستند دست به دست هم دهند ، در حالی که 9٪ می گویند تقاضای گشودن صندلی بر اساس دین دانش آموزان وجود دارد.

پروفسور ساموئل پتی ، 47 ساله ، رئیس خانواده ، در نزدیکی مدرسه ای که در آن تاریخ و جغرافیا تدریس می کند ، در یک محله آرام در Conflans Saint-Oenurien ، در حومه غربی غربی ، در معرض حمله شدید قرار گرفت. پاریس پلیس می گوید عامل این حادثه یک پناهنده 18 ساله روسی از نژاد چچنی است.

بحث در مورد سکولاریسم در مدارس

جانیس رودر گفت: “این نظرسنجی به سه موضوع اصلی می پردازد: اعتراض به سكولاریسم و ​​ادعاهای دینی كه معلمان در حیاط مدرسه تجربه می كنند ، اخلاق و شرایطی كه در آن كار می كنند و نظرات آنها در مورد جایگاه سكولاریسم و ​​دین در زمین.” مدیر رصدخانه آموزش بنیاد ژان ژورس ، که هدایت کننده این مطالعه است. مدرسه “.

وی در مصاحبه ای با Sky News Arabia افزود: “در حقیقت ، به نظر واضح است که سکولاریسم مسئله ای مهم و بحث برانگیز است. معلمان این چالش را که با اصل سکولاریسم در کلاس های مدارس یا حتی در رستوران های مدارس روبرو است ، مشاهده می کنند. جایی که در مورد منابع گوشت بحث و جدال زیادی وجود دارد. ” و انواع غذاهای مرتبط با تابوهای خاص مذهبی. “

به گفته رودر ، بحث برانگیزترین کلاسها “بخصوص تاریخ و جغرافیا است ، اما کلاسهای فلسفه ، هنر و حتی فناوری نیز در آموزش حرفه ای وجود دارد.”

رودر یادآور می شود که مشکلات در حومه طبقه کارگر عمیق تر است ، به ویژه در مناطق بزرگ منطقه ای مانند Le de France (حوزه پاریس) و جنوب شرقی. اشاره به اینکه معلمان شاغل در حومه طبقه کارگر با مشکلات بیشتری روبرو هستند. در حومه طبقه کارگر آنها ، درصد استادانی که به نام دین متوجه نوعی چالش در آموزش شده اند 57 درصد است ، در حالی که در کل 53 درصد است.

حومه های طبقه کارگر نیز بیشتر تحت تأثیر حملات علیه سکولاریسم قرار دارند: 66 درصد معلمان در مورد مسائل غذایی مدرسه و 48 درصد در سفرهای مدرسه مورد حمله قرار گرفته اند و برخی از دانش آموزان از ورود به عبادتگاه هایی که این مکان ها نیستند خودداری کرده اند. مربوط به ایمان آنهاست.

اما آنچه در مطالعه منتشر شده توسط بنیاد فرانسوی قابل توجه است این است که میزان خودسانسوری و ترس در بین معلمان به 25 درصد از پاسخ دهندگان در مطالعه ما رسیده است که معتقدند ساموئل پتی در تهیه دوره آزادی بیان اشتباه کرده است. بر اساس کاریکاتورهای مطبوعاتی این درصد در آموزش خصوصی به 34 درصد می رسد.

از سال 2004 ، فرانسه قانونی را تصویب کرده است که اصل سکولاریسم را در مدارس دولتی فرانسه تصویب می کند ، نمادهای مذهبی را در تحصیلات ابتدایی ، متوسطه و متوسطه ممنوع می کند و دانشگاه ها را مستثنی می کند. این قانون استفاده از نمادهای مذهبی “جذاب” را در دانش آموزان دختر در مدارس دولتی منع کرده است. همچنین استفاده از برته های بزرگ یهودی و صلیب های مسیحی ممنوع است.



[ad_2]