[ad_1]

در همین حال ، تیبون در حال گسترش دامنه رایزنی های خود برای تصمیم گیری نهایی در مورد دولت جدید است و حداکثر 15 روز فرصت دارد اعضای دولت و نام نخست وزیر را اعلام کند.

تعدادی از اعضای دولت جراد در موقعیت مناسبی قرار دارند ، که فرضیه تمدید دوره آنها پس از 18 ماه از مشارکت آنها در اداره کشور در یک وضعیت بسیار پیچیده بهداشتی ، امنیتی و سیاسی را تقویت می کند.

رئیس جمهور تبونو در ارزیابی خود از عملکرد دولت جراد قبلاً از این عبارت استفاده کرده بود "در آن و در آن"عبارتی که پیش از آنکه توبونه خبر از تغییر دولت دهد و چندین وزیر را سرنگون کند ، همه اعضای دولت را در وضعیت اضطراب و آشفتگی به سر می برد.

در همین رابطه ، راخیلا شرایط دشواری را که دولت جراد در آن فعالیت می کرد توصیف می کند و می گوید: "جراد در شرایط غیرمعمول کار می کرد و به عنوان هماهنگ کننده عمومی عمل می کرد و تبون از این موضوع آگاه است و تصمیم نهایی مرحله دشوار را در نظر می گیرد.".

آنچه برای دولت ملخ اهمیت دارد این است که هیچ بحران تعاملی عمده ای بین سه مقام قضایی ، مجریه و قضایی وجود نداشته است ، زیرا هماهنگی حتی در حضور تابون در خارج از کشور برای درمان وخیم شدن سلامتی تا زمان ابتلا به طور مداوم در حال پیشرفت است. ویروس کرونا.

کارشناسان به اتفاق آرا موافقت می کنند که تشکیل دولت از جنبش ملی باشد ، که می تواند براساس نتایج بدست آمده در انتخابات قانونگذاری که هیچ حزب سیاسی اکثریت را کسب نکرده ، اکثریت را تشکیل دهد.

بسیاری از آنها به احتمال زیاد نخست وزیر غیرحزبی را تعیین می کنند ، زیرا Tebunu به عنوان فردی با صلاحیت علمی شناخته می شود که نمی خواهد وارد پیچ ​​و خم حساب های چریکی شود و برخی از وزرای فعلی به دلیل ارتباط با پرونده های سنگین منطقه ای و امنیتی.

جبهه آزادیبخش ملی با 98 کرسی همچنان به رهبری این فهرست ادامه داشت ، الارار 84 کرسی ، جنبش برای جامعه صلح 65 ، رالی دموکراتیک ملی 58 ، جبهه آینده 48 و جنبش ملی ساخت 39 کسب کرد.

رهبر حزب جبهه آینده ، سمیر مفتاح ، تأیید کرد که این کاملا طبیعی است و"این همان چیزی است که به رئیس جمهوری کمک می کند تا دولتی را با صلاحیت های ملی تشکیل دهد تا به اجرای برنامه و تعهدات خود در قبال مردم الجزایر ادامه دهد.".

کلید سایت "Sky News Arabia"دولت بین جنبش ملی و استقلال طلبان خواهد بود ، و"تبوبن به خوبی می داند که تغییر در مراحل انجام می شود ، نه یک باره".

مهلت های قانونی محدود و شگفتی

از نظر رویه ای ، شورای ملی اخیراً منتخب موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته اولین جلسه خود را برگزار کند و در طول جلسه رئیس جدید شورا انتخاب می شود و جلسه ممکن است به طور استثنایی به شورای تعویق بیفتد. کار خود را از سر می گیرد. سپتامبر آینده

هم شورای و هم دولت جدید برای برگزاری انتخابات محلی که انتظار می رود در ماه نوامبر برگزار شود ، با چالش روبرو خواهند شد.

علیرغم همه اینها ، عامل غافلگیری باقی مانده است ، که توسط نورددین هاروش ، استاد علوم سیاسی ، تأیید می شود و این را تأیید می کند "مشکل اقدامات سیاسی در الجزایر فراتر از محاسبه تقسیم احزاب سیاسی در کرسی های پارلمان یا دانستن ترکیب دولت است.".

هاروش در سایت گفت "Sky News Arabia" :"بحران اندیشه سیاسی و این مسئله نتیجه سالها بیابان زایی سیاسی است که جو بی اعتمادی را بین شهروندان و دولت ایجاد کرده است ، که تصمیمات مهم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.".

به عنوان گواه این موضوع ، این دانشمند سیاسی روش ورود نامزدها به رقابت های پارلمانی را روشن می کند ، همانطور که آزادگان فکر می کنند ، اما بلافاصله پس از اعلام پیروزی خود ، آنها به طور مشترک حمایت خود را از برنامه رئیس جمهور اعلام کردند.

هاروش گفت: "این باعث می شود صحنه سیاسی در الجزایر بسیار پیچیده و فراتر از طبقه بندی همه مواردی باشد که از نظر علمی در علوم سیاسی پذیرفته شده اند ، و این ما را در متن شگفتی های سیاسی قرار می دهد که توسط منطق آشتی شخصی به هزینه منافع عمومی کنترل می شود.".

“>

به دنبال اعلام نتایج رسمی انتخابات ، عبدالمجید تبونو رئیس جمهور جراد نخست وزیر مستعفی را موظف کرد تا طبق مقررات قانون اساسی مرحله فعلی کشور را تا زمان تعیین دولت جدید هدایت کند.

از نظر الجزایری ها ، این مرحله به خودی خود یاراد یک موفقیت سیاسی محسوب می شود ، زیرا وی طبق متن ماده 113 قانون اساسی به آخرین سنگر رسید و از ریاست جمهوری استعفا داد.

برخلاف بسیاری از گمانه زنی های سیاسی که چندین بار منتظر برکناری وی بودند ، نخست وزیر حتی پس از اعلام نتایج رسمی قانون 12 ژوئن توسط شورای قانون اساسی به کار خود ادامه داد.

عامر راشل ، کارشناس قانون اساسی تأیید می کند که آنچه که صحنه سیاسی در الجزایر تجربه می کند “تجسم اعضای قانون اساسی” است ، به وب سایت Sky News Arabia افزود: “روند استعفای شهر قانونی و قانونی است.”

بر این اساس ، تابون جراد و اعضای دولت وی وظیفه دارند مرحله فعلی را تا تعیین نخست وزیر یا تجدید اعتماد به وی برای یک دوره دیگر مدیریت کنند.

به این ترتیب ، الجزایر در میان انبوهی از چالش های داخلی و خارجی به ایستگاه جدیدی می رسد و اکنون توجه از بین دو گزینه به سمت شکل گیری دولت جدید معطوف شده است.

به اولین وزیر تکنوکرات ها

براساس تشکیل جدید پارلمان منتخب ، پس از آنکه همه احزاب نتوانستند به 205 کرسی از 407 کرسی اکثریت پارلمانی که از نظر قانونی تعریف شده اند ، برسند ، به سرعت به سمت تعیین نخست وزیر به جای نخست وزیر پیش می روند.

بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات 2021 ، برجسته ترین احزاب برنده اعلام حمایت خود را از برنامه Tebboune اعلام کردند و 78 نامزد برنده آزاد نیز حمایت خود را از برنامه رئیس جمهور اعلام کردند.

در همین حال ، تیبون در حال گسترش مشاوره خود برای تصمیم گیری نهایی در مورد دولت جدید است و حداکثر 15 روز فرصت دارد اعضای دولت و نام نخست وزیر را اعلام کند.

تعدادی از اعضای دولت جراد در موقعیت مناسبی قرار دارند ، که فرضیه تمدید دوره آنها پس از 18 ماه از مشارکت آنها در اداره کشور در یک وضعیت بسیار پیچیده بهداشتی ، امنیتی و سیاسی را تقویت می کند.

رئیس جمهور تبون در ارزیابی خود از کار دولت جراد قبلاً از عبارت “در آن و روی آن” استفاده کرده است ، عبارتی که همه اعضای دولت را در حالت اضطراب و آشفتگی قرار می دهد قبل از اینکه تبون خبر تغییر دولت را بدهد و چندین وزیر را سرنگون کند. .

در همین رابطه ، رخیلا شرایط دشواری را که دولت جراد در آن کار می کرد توصیف کرد و گفت: “جراد در شرایط غیرمعمول کار می کرد و به عنوان هماهنگ کننده کل عمل می کرد و تابون از این موضوع آگاه است و تصمیم نهایی مرحله دشوار را در نظر می گیرد. “

آنچه برای دولت ملخ مهم است این است که هیچ بحران تعاملی عمده ای بین سه مقام ، قوه مقننه ، مجریه و قضاییه به وجود نیامده است ، زیرا هماهنگی ها حتی در زمان حضور خارجی تابون برای درمان وخیم شدن سلامتی ، که وی به دلیل بیماری خود متحمل شده است ، به طور پیوسته پیشرفت کرده است. عفونت با ویروس کرونا.

کارشناسان به اتفاق آرا موافقت می کنند که تشکیل دولت از جنبش ملی باشد ، که می تواند بر اساس نتایج بدست آمده در انتخابات قانونگذاری که هیچ حزب سیاسی اکثریت را کسب نکرده ، اکثریت را تشکیل دهد.

بسیاری از آنها به احتمال زیاد نخست وزیر غیرحزبی را تعیین می کنند ، زیرا Tebun به عنوان فردی با صلاحیت علمی شناخته می شود که نمی خواهد وارد پیچ ​​و خم حساب های چریکی شود و برخی از وزرای فعلی به دلیل ارتباط با پرونده های سنگین منطقه ای و امنیتی.

جبهه آزادیبخش ملی با 98 کرسی همچنان به رهبری این فهرست ادامه داشت ، الارار 84 کرسی ، جنبش برای جامعه صلح 65 ، رالی دموکراتیک ملی 58 ، جبهه آینده 48 و جنبش ملی ساخت 39 کسب کرد.

رهبر حزب جبهه آینده ، سمیر میفتاح ، تأکید کرد که این مسئله بسیار طبیعی است و “این به رئیس جمهور کمک می کند تا دولت را با صلاحیت های ملی تشکیل دهد تا به اجرای برنامه و تعهدات خود در قبال مردم الجزایر ادامه دهد.”

مفتی به اسکای نیوز عربستان گفت که دولت بین جنبش ملی و استقلال طلبان خواهد بود و “تبوئن به خوبی می داند که تغییرات به صورت مرحله ای رخ می دهد ، نه یک باره.”

مهلت های قانونی محدود و شگفتی

از نظر رویه ای ، شورای ملی اخیراً منتخب موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته اولین جلسه خود را برگزار کند و در طول جلسه رئیس جدید شورا انتخاب می شود و جلسه ممکن است به طور استثنایی به شورای تعویق بیفتد. بازگشت به کار. سپتامبر آینده

هم شورا و هم دولت جدید برای برگزاری انتخابات محلی که انتظار می رود در ماه نوامبر برگزار شود ، با چالش روبرو خواهند شد.

با وجود این ، عامل تعجب همچنان وجود دارد ، همانطور كه ​​استاد علوم سیاسی نورالدین هاروش تأیید كرد ، وی تأكید كرد كه “مشكل اقدامات سیاسی در الجزایر بسیار بزرگتر از محاسبه سهم احزاب سیاسی از كرسی های پارلمان یا دانستن تركیب دولت است. “

هاروش به Sky News Arabia گفت: “این بحران در اندیشه سیاسی است و این نتیجه سالها بیابان زایی سیاسی است که فضای بی اعتمادی را بین شهروندان و دولت ایجاد کرده است ، که این امر تصمیمات مهم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.”

به عنوان گواه این موضوع ، این دانشمند سیاسی روش ورود نامزدها به رقابت های پارلمانی را روشن می کند ، همانطور که افراد آزاده فکر می کنند ، اما بلافاصله پس از اعلام پیروزی خود ، آنها به طور مشترک حمایت خود را از برنامه رئیس جمهور اعلام کردند.

هاروش گفت: “این مسئله باعث می شود صحنه سیاسی در الجزایر بسیار پیچیده و فراتر از طبقه بندی همه مواردی باشد که از نظر علمی در علوم سیاسی پذیرفته شده است ، و این ما را در چارچوب شگفتی های سیاسی کنترل شده با منطق آشتی شخصی با هزینه مردم قرار می دهد علاقه.”



[ad_2]