این قایق ها از راه دور توسط رایانه ای کنترل می شوند که داده های دوربین ها و حسگرهایی را که مناطق اطراف قایق را اسکن می کنند و اشیا station ساکن و متحرک را شناسایی می کنند ، پردازش می کند.

چنین قایق هایی را می توان به راحتی برای اهداف مختلف ، حمل و نقل کالا یا کارگران اصلاح کرد.

توسعه دهندگان می گویند که برای تسلط بر فناوری خود مدیریتی هنوز به 2-4 سال زمان نیاز دارند.

مهندس مکاترونیک ، رینز دورنبوش گفت: "ما بیشتر به این زمان احتیاج داریم زیرا می خواهیم کاملاً مطمئن باشیم که می توانیم با خیال راحت روی کانال ها حرکت کنیم .. در حال حاضر قایق های رایگان داریم ، اما یکی از مراحل بعدی این است که مطمئن شویم واقعاً قادر به کنار آمدن با هر نوع شرایطی هستیم ممکن است در کانال ها روبرو شویم".

قبل از اینکه قایق ها به سرویس برسند ، توسعه دهندگان آنها نیز باید موانع قانونی و حریم خصوصی را دور بزنند.

ون دایک گفت "ما به طور فعال با وزارتخانه ها و قانونگذاران همکاری می کنیم تا جنبه های قانونی خاصی را شناسایی کنیم که باید تغییر کنند تا کار کاملاً مستقلی فراهم شود".

وی توضیح داد که استفاده از داده های دوربین ها و اسکنرها در قایق ها توسعه یافته است "به گونه ای که ما کسی را که در جاده ها قدم می زند تشخیص ندهیم. این محرمانه بودن را تضمین می کند".

“>

آمستردام هنگام جستجوی راهی برای کاهش ترافیک در خیابان های شلوغ مجبور نبود خیلی دور نگاه کند. کانالهای آمستردام مدتها قبل از اینکه ماشینهای آلاینده و کامیونهایی که با موتورهای احتراق داخلی کار می کنند مسدود کردن جاده های باریک آن را برای حمل و نقل استفاده می کردند.

آبراه های تاریخی این شهر که بیش از 100 کیلومتر طول دارند ، میزبان نمونه های اولیه قایق های آینده برای انجام کارهای مختلف از جمله حمل و نقل مسافر و جمع آوری زباله خواهند بود.

به گزارش آسوشیتدپرس ، این قایق های آینده نگر قایق های برقی کوچک و کاملاً مستقل هستند.

م Theسسه راه حل های پیشرفته شهری آمستردام و م Instituteسسه فناوری ماساچوست در حال همکاری در یک پروژه رباتیک هستند که هدف آن ایجاد روش های جدید برای پیمایش در آبراه های جهان بدون نیاز به دست انسان در چرخ است.

استفان ون دیک ، مدیر شرکت نوآوری در موسسه آمستردام. در یک رویکرد عملیاتی 24/7.

طی یک نمایش اخیر ، یک قایق برقی 4 متری ماکت کاملی از کشتی تجاری ستون سه ستون آمستردام در قرن 18 است که تصویری از گذشته و آینده دریایی این شهر را ارائه می دهد.

سپس قایق برقی باید مانور را از طریق ترافیک کانال های آمستردام ، پر از قایق های خصوصی و قایق های حامل گردشگران ، بیاموزد.

این قایق های برقی دارای ملخ نارنجی و چهار موتور مجهز به باتری هستند و می توانند بسته به نوع باتری و بار ، حدود 6 کیلومتر در ساعت حرکت کنند و از 12 تا 24 ساعت کار می کنند.

این قایق ها از راه دور توسط رایانه ای کنترل می شوند که داده های دوربین ها و حسگرهایی را که مناطق اطراف قایق را اسکن می کنند و اشیا station ساکن و متحرک را شناسایی می کنند ، پردازش می کند.

چنین قایق هایی را می توان به راحتی برای اهداف مختلف ، حمل و نقل کالا یا کارگران اصلاح کرد.

توسعه دهندگان می گویند که برای تسلط بر فناوری خود مدیریتی هنوز به 2-4 سال زمان نیاز دارند.

مهندس مکاترونیک Reinz Dornbusch گفت: “ما بیشتر به این زمان احتیاج داریم زیرا می خواهیم کاملاً مطمئن باشیم که می توانیم با خیال راحت از طریق کانال ها حرکت کنیم.” موقعیت هایی که ممکن است در کانال ها با آنها روبرو شویم.

قبل از اینکه قایق ها به سرویس برسند ، توسعه دهندگان آنها نیز باید موانع قانونی و حریم خصوصی را دور بزنند.

ون دیک گفت: “ما به طور فعال در حال کار با وزارتخانه ها و قانونگذاران هستیم تا جنبه های قانونی خاصی را شناسایی کنیم که باید تغییر کنند تا کار کاملاً مستقلی امکان پذیر شود.”

وی توضیح داد که استفاده از داده های دوربین ها و اسکنرها در قایق ها “به گونه ای توسعه یافته است که ما کسی را که در جاده راه می رود شناسایی نکنیم. به این ترتیب از محرمانه بودن اطمینان حاصل می شود.”